Jump to content

What do you read in French?


JeremyTaylor
 Share

Recommended Posts

"Mon enfant de Berlin" by Anne Wiazemsky (granddaughter of Francois Mauriac) alhough the book is classed as "roman" it is based on her mother's experience of working for the French Red Cross in Berlin at the end of the war.

 I read the review in Sud-Ouest last Autumn and got the book via French eBay. A very good read, would recommend.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Hi,

I'm very happy help you (if it's possible).

For example by ideas to read french text.

I'm a french man, and my English is very basically, but i want improve my English.

Trug don't exist in french. It is a mistake, I think.

It is not Argot (Slang)

see you later

Link to comment
Share on other sites

Hello Frenchman,

A trug is actually in my English/French dictionary as une corbeille de jardinier.

C'est exactement ça, un panier bien plat - avec un clin d'oeil vers le passé ; les dames dans les romans d'Agatha Christie s'en seraient servies pour cueillir des fleurs de leurs jardins ; ou bien j'imagine les dames dans des épisodes d'Inspecteur Barnaby en utiliser (ne pourrait-on pas commettre le meutre parfait avec un bon sécateur caché sous les fleurs coupées ?)

Angela
Link to comment
Share on other sites

Hi,

I recommand you, the trilogy :

By Marcel PAGNOL

la gloire de mon père

Le chateau de ma mère

Le temps des secrets

There are some excellents text for french language, and the mood of lifestyle a small boy, and after, a teenager.

Merci de corriger mon expression anglaise :

Je recommanderai cette trilogie, dans un excellent Français, sans être trop "litteraire".

Ces livres nous transportent dans la provence du début du siecle dernier, une ambiance typique du style de vie de cette époque et de cette région.

Marcel Pagnol parle de son père puis de sa mère, le temps des secrets retrace le début de son adolescence.

A mon avis ce sont des livres savoureux dont on ne peut se passer.

Regards

Link to comment
Share on other sites

I've read a few books about WW2, some written by locals . I'm interested in the very mixed attitudes of the french towards the invading germans.

The last one I read was by someone from Plaisance du Gers who is still alive - his experiences as a conscripted  "slave labourer" in Germany .

"Le STO pendant la Seconde Guerre Mondiale" by Jean-Louis Quereillahc.( STO - Service du Travail Obligatoire.)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...