Jump to content

Query with a boiler problem.. help please


mogs
 Share

Recommended Posts

In September we had our boiler serviced etc. a part was replaced but it turned out to be the wrong part so I had to call the engineer again.   This time he agreed there would be no call out charge as he had made a bad diagnosis.

Anyway, a lot of work was eventually done, which we paid for and he said that the part that was wrong we wouldn't be charged for also, because the actual part required was about the same price as the previous part.

We received a facture for 135,96 which stated "net en votre faveur" which we took to mean that we had been paid back the difference (92,69 euros), in other words we didn't have anything left to pay except the difference (43,27).  However, we've now received a late payment letter still asking for the 92,69.

 Confused about this or what!   Does anyone have an answer please?

Link to comment
Share on other sites

Assuming that the above is correct and we only need to pay the difference, I have worded a letter which I hope sounds ok?   It was translated with one of the online translation sites, so I am not sure if it reads properly:

J'écris concernant Facture no 082688 pour Montant €92,69 euros.   Regardez s'il vous plaît Avoir No. 085701 qui déclare que "net en votre faveur" €92,69.  

En fait le Facture No. 082688 était pour la quantité de €135,96 mais à cause de la diagnose mis et la différence des prix des 2 pieces, nous vous avons envoyé un chèque pour €43,27 le 01/10/07 (no. De cheque 0000367).  Vous ne faites aucune mention de ce paiement.

 

J'espère que cela clarifie la situation.

 

 Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l’expression de nos salutations les meilleures.

Link to comment
Share on other sites

Just a few slight corrections:

Je vous écris concernant votre facture nº 082688 d'un montant de 92,69 €.

Veuillez vous reporter à l'avoir nº 085701 qui déclare un montant "net en votre faveur" de 92,69€.  

La facture Nº 082688 était, à l'origine, d'un montant de 135,96€ et nous vous avons envoyé un chèque de 43,27€ pour la différence le 01/10/07 (chèque

nº 0000367), mais vous ne faites aucune mention de ce paiement.

Je vous prie de confirmer que cette facture a été réglée dans sa totalité.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...