Jump to content
Complete France Forum

What do you make of this?


Rob Roy

Recommended Posts

Ever since I had to have my old labrador PTS last October I have thought about getting another dog. We already have a rescue lab (castrated last year) who can be rather territorial towards other dogs and this has been a consideration re. introducing a new dog. I think a puppy, and maybe a female, would be accepted better, as he did with a three month old we had a few years ago who sadly died from a twisted gut at a year old.

I saw an advert on 'LeBonCoin' the other day regarding a good home wanted for a labrador puppy, the location shown as Correze. The e-mail reply I received was as follows:

"Bonsoir

Je viens de lire votre message et je tiens a vous dire que je ne suis plus au pays je suis en afrique avec mon FERNICE et je vous informe aussi que je vous fais don de mon chiot car je cherche qui peut bien prendre soin d'elle car cette temperature ne lui permet pas de vivre comme il le faut..donc raison pour laquelle je vous la donne gratuitement.et pour ce qui concernne les frais de transport mon mari s'en chargera .et puis mon mari et moi nous n'avons pas le desir de faire ce don mais nous sommes obligés car FERNICE ne supporte plus la temperature de l'afrique et nous risquons aussi de la perdre si cela continue.mais je prefere la donner a celui qui peut lui donner beaucoup d'amour pour moi car je l'aime tres fort..

c'est un chiot agée de quatre mois tatouée vaccinée avec son carnet de vaccination a jour.

si cela vous interresse il suffit de me laissez vos coordonnées complete domiciliaire de livraison ainsi que votre numero de téléphone comme suite :

NOM............PRENOM..............VILLE..................ADRESSE..................CODE POSTAL.....................TEL.............................

Pour que mon mari aille faire le depot de FERNICE aupres d'une société de transport animaliere de la place en votre nom et prenom..pour les frais du transport vous n'avez pas d'inquietude à faire. mon mari s'en chargera.

VOICI LA PHOTO RECENTE DE FERNICE

Cordialement

Mme LOUISE STEPHANIE... "

I am a bit dubious about this. I have e-mailed back and asked more questions about how the puppy would get back to France, and to where and I'm waiting for a reply.

What do you think? I did wonder if it is some sort of scam, but don't see how it can be as I'm not being asked for money unless the puppy arrived and we're told it's COD, but even then the owner won't get the money.

The original posting on LeBonCoin has now also been removed, which makes me more suspicious!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...